آخرین اخبار
کد مطلب: 125434
مدير مجمع فعالان فضاي مجازي :
اطلاعات کانال‌هاي تلگرامي در دست وزارت ارتباطات و قابل انتقال به يک پيام رسان داخلي است/ امنيت کشور از تعطيل شدن يک هفته اي چند کسب و کار تلگرامي مهم تر است
تاریخ انتشار : 1396/10/19 10:57:17
نمایش : 1971
مدير مجمع فعالان فضاي مجازي در ادامه عنوان کرد: محتواهاي تلگرام قابل انتقال به يک پيام رسان داخلي و يا حتي وب هستند و به راحتي مي توان فضاهاي کسب و کار و اشتغال را از تلگرام به فضاي جديد منتقل کرد تا ديگر مشکلي هم براي اين افراد به وجود نيايد.
به گزارش  خبرنگار سلام لردگان؛  مهدي صرامي، کارشناس فضاي مجازي و مدير مجمع فعالان فضاي مجازي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص فيلتر شدن تلگرام و ادعاي برخي مبني بر مشکلاتي که براي فضاي کسب و کار به وجود آمده است اظهار داشت: مي توان از چند بعد به بحث اشتغال در تلگرام توجه داشت که در حال حاضر آمارهاي بسيار ضد و نقيضي از 9هزار نفر تا چند ميليون نفر در خصوص افراد شاغل درتلگرام منتشر شده است.

وي افزود: در شرايطي که رئيس جمهور اعلام کرده است 30 هزار نفر در تلگرام شاغل هستند، بقيه افراد مرتبط و غير مرتبط آمار متفاوت تري از شاغلين در اين فضا اعلام کرده‌اند. که جاي تاسف است مقامات مجبور هستند آمارهايي را اعلام کنند که تناقضات زيادي ببين آنها ديده مي شود.

 

آمارهاي متناقض ناشي از عدم تسلط بر فضاي کسب و کار تلگرامي است

مدير مجمع فعالان فضاي مجازي با بيان اينکه آمار هاي متناقض از شاغلين در تلگرام نشان مي دهد که تا کنون کار عقلاني و درستي در اين فضا صورت نگرفته است گفت: اگرچه آمارهاي مختلفي از شاغلين در اين فضا منتشر مي شود اما هيچ اشرافي بر نحوه عملکرد و نوع شغل آنها ديده نمي‌شود. در حال حاضر هر کس مجبور شده است بر اساس نياز خود آمارهايي را ارائه کند.

صرامي با بيان اينکه اين تناقضات در هفته گذشته بسيار زياد شده است و مردم آن را درک کرده اند گفت: تلگرام داراي دو بخش است که بخش اول شامل نرم افزار پيام رساني تلگرام بوده و بخش دوم محتواو اطلاعات موجود در اين فضاست که البته بخش دوم که همان اطلاعات و محتواهاي موجود در آن در سرورهاي داخلي کشور وجود دارد.

 

توانايي انتقال اطلاعات کانال ها به يک نرم افزار داخلي وجود دارد

وي ضمن اشاره به خريد CDN ها از سوي وزارت ارتباطات عنوان کرد: وزارت ارتباطات با حمايت هاي ويژه خود از تلگرام، فضايي را براي نگه داشتن يک کپي از اطلاعات تلگرام در دست دارد به اين صورت که هرگاه بخواهد بتواند از اين اطلاعات استفاده کند و اگر وزارت ارتباطات بخواهد صادقانه برخورد کند مي تواند همان CDN هايي را که در اختيار دارد در قالب يک پيام رسان داخلي و يا تحت وب در دسترس عموم مردم قرار دهد.

مدير مجمع فعالان فضاي مجازي در ادامه عنوان کرد: محتواهاي تلگرام قابل انتقال به يک پيام رسان داخلي و يا حتي وب هستند و به راحتي مي توان فضاهاي کسب و کار و اشتغال را از تلگرام به فضاي جديد منتقل کرد تا ديگر مشکلي هم براي اين افراد به وجود نيايد.

صرامي با اشاره به کانال هاي تلگرامي تصريح کرد: بيشتر موارد استفاده مردم به صورت روزمره کانال هاي تلگرامي است که اشتغال هاي تلگرامي در قالب اين کانال ها فراهم شده و همه اين کانال ها بر روي CDN هايي که از طريق وزارت ارتباطات خريداري شد در داخل کشور وجود دارد.

وي با اشاره به خدمات رساني هايي که در حال حاضر از سوي وزارت ارتباطات براي پيام رسان تلگرام صورت مي گيرد عنوان کرد: اخيراً تلگرام فيلتر شده که اين خواست و اراده دولت و برخي از نهادهاي امنيتي بوده است اما در طول اين جريان مشخص شد که مسئول تلگرام حاضر به همکاري در هيچ سطحي با ايران نيست.

 

امنيت کشور از تعطيل شدن يک هفته اي چند کسب و کار تلگرامي مهم تر است

مدير مجمع فعالان فضاي مجازي تا زماني که مسئولان ايراني به اين نتيجه نرسند که تلگرام در ناامن کردن فضاي مجازي و حقيقي کشور نقش ندارد، طبيعتاً اين اختلال ادامه خواهد داشت و امنيت کشور مهم تر از تعطيل شدن يک هفته اي تعدادي از کسب و کارهاي تلگرامي است.

صرامي با بيان اينکه اگر کسي نگران اشتغال مردم در فضاي تلگرام است، اين کانال ها را به بستر داخلي انتقال بدهد تصريح کرد: اطلاعات کانال هاي اشتغال و حتي خبري کاملاً قابل انتقال به داخل کشور است و حتي زمان زيادي هم از مسئولان نخواهد گرفت.

وي همچنين تصريح کرد: در شرايطي که اطلاعات تلگرام هم موجود بوده و هم منتشر شده و هم روي سرورهاي داخلي وجود دارد و تنها يک اراده براي در دسترس قرار دادن آنها در صفحات وب و يا يک پيام‌رسان داخلي مي‌خواهد و همه کساني که عضو کانال‌ها بوده‌اند مي‌توانند به راحتي به تمام محتواهاي کانال‌ها دسترسي داشته باشند.

مدير مجمع فعالان فضاي مجازي با بيان اينکه لينک تمام کانال‌هاي تلگرامي مي تواند از طريق يک پيام رسان داخلي فعال شود گفت: براي وزارت ارتباطات کاري ندارد که لينک کانال ها را به صورت تحت وب فعال کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهد.

صرامي با بيان اينکه بعضي از پيام رسان هاي داخلي در حال حاضر اين خدمات را ارائه مي دهند گفت: اين پيام‌رسان ها با نام‌هاي مختلف در حال عرضه اطلاعات تلگرام در قالب هاي مختلف هستند و مشکلي هم براي آنها به وجود نيامده است که امکان تداوم اشتغال مردم از اين فضا وجود دارد.

وي همچنين افزود: چگونه مسئوليني که دم از اشتغال مردم و فرصت هاي شغلي مي زنند از آنچه که به صورت علني در اين فضا وجود دارد و فرصت هايي که اينگونه مي توانند استفاده کنند آگاهي ندارند. در حقيقت اشتغال تلگرامي بهانه اي شده است که يک سري مسئوليت ها به درستي انجام نشود.

مدير مجمع فعالان فضاي مجازي عنوان کرد: از طرف ديگر بايد توچه داشت تا چه اندازه يک نرم افزار خارجي مي تواند ايجاد اشتغال کند، هر پيام رسان اشتغال و فرصت هاي شغلي را بيشتر براي آن کشور و منطقه اي که مالک آن نرم افزار است فراهم مي کند و در حال حاضر درآمد هاي تلگرامي به سمت سازنده آن رفته و شغل اصلي تلگرام براي سازندگان آن است.

 

 

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس